המכון הרפואי - ר”ח הארבעה


המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

רוב הנהגים חוששים מפסילת רישיון. יש בכך כדי לנטרל לחלוטין אנשים עצמאיים ולהקשות מאוד על ניהול אורח חיים שגרתי. אך חשוב לדעת כי לא רק עבירות תנועה חמורות גוררות אחריהן סכנת פסילה ממשית. גם המצב הבריאותי יכול להביא לכך – כפי שיעיד כל אדם שנכח בין כותלי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ברחוב הארבעה בתל אביב.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – המרב"ד

כאשר אדם מקבל את רישיון הנהיגה שלו, המדינה מצהירה, למעשה, שתי הצהרות חשובות: הראשונה נוגעת לכישורי הנהג וקובעת כי הוא למד כראוי כיצד לנהוג ולטפל ברכב. השנייה מתייחסת למצבו הבריאותי של הנהג, וקובעת חד משמעית כי מצבו הגופני מאפשר לו להשתמש ברכב ללא בעיה.

 

אבל – מה לעשות – גוף האדם הוא עניין דינאמי ומשתנה, וכך גם הבריאות שלו. מה שנכון להיום יכול להשתנות מחר, ובוודאי ביחס של עשרות שנים. כאשר בריאותו של אדם מידרדרת משמעותית, מידרדר גם כושר הנהיגה שלו ומסוגלותו לתפעל את הרכב בהצלחה. במקרים כאלו, אין מנוס משלילת הרישיון של הנהג.

המכון הרפואי ברחוב הארבעה בתל אביב (סניף נוסף פועל בחיפה) הוא הגורם המוסמך על ידי משרד הרישוי בעניין בריאותם של נהגי ישראל. גוף זה בוחן את מצבו הבריאותי של נהג מסוים (מבחינה פיזית ונפשית גם יחד) ומעביר את המלצתו למשרד הרישוי. המלצה זו היא זו שתקבע, לרוב, את גורל רישיונו של הנבדק.

מתי יכול להמליץ המכון הרפואי על שלילה?

המכון הרפואי ברחוב הארבעה בוחן את כשירותו של הנהג דרך מבחני אישיות שנערכים במקום עצמו ובעזרת רופאים או מכונים מסוימים אליהם יישלח הנבדק. כאמור, הבדיקות נעשות הן במובן הבריאותי-פיזי והן במובן הבריאותי-נפשי.

המלצות המכון נחלקות לשלושה סוגים:

אורית דמתי - עורכת דין לתעבורה הורדת הנהג מהכביש לצמיתות
אורית דמתי - עורכת דין לתעבורה פסילת הרישיון באופן זמני
אורית דמתי - עורכת דין לתעבורה שלילה עד לביצוע ללא תנאי של מספר צעדים על ידי הנהג

ההמלצה על הורדת הנהג מהכביש ניתנת לרוב בעקבות מצב בריאותי ירוד, קבוע או זמני, אך יכולה להינתן גם משום שהנהג מסכן, לכאורה, את יתר משתמשי הכביש. כיצד ניתן לקבוע זאת באופן מוחלט? אין ספק שמדובר בעניין בעייתי, ולכן חשוב לא להשלים עם כל המלצה של המכון או קביעה של משרד הרישוי שניתנת בעקבותיה.

השתמש בכל הכלים שעומדים לרשותך

כל החלטה של המכון הרפואי ניתנת לערעור בפני ועדה מיוחדת של משרד הבריאות, אשר מתכנסת בבית החולים 'שיבא' בתל השומר. אם הערעור הזה לא יתקבל, ניתן להגיש ערעור – בעניינים משפטיים בלבד – לבית המשפט המחוזי. במילים אחרות: נפתח עבורך חלון הזדמנויות צר מאוד. חשוב לנצל אותו בצורה מקסימלית.

את הערר יש להגיש עד 30 יום מהרגע בו הוגשה החלטת המכון הרפואי ברחוב הארבעה. את פרטי ההמלצה לא תקבל באופן אוטומטי – עליך לבקש אותם במיוחד. חשוב לציין כי פסילה מסוג זה תקפה למשך שנה וכי עם סיומה היא תוארך בשנה נוספת באופן אוטומטי, אלא אם תוגש מצידך בקשה לדיון מחודש בנושא.

האם תוכל לבצע את כל זה בעצמך? כלל לא בטוח. ליווי של עורך דין מומחה לענייני תעבורה יהיה הרעיון הטוב ביותר ברגעים אלו. הוא ינחה אותך לגבי הצעדים שעליך לעשות, ינסח את הפנייה לוועדת הערר ואם תרצה, גם ייצג אותך מולה.


זומנת אל המכון הרפואי?

זהו הזמן הנכון ליצור קשר עם אנשינו ולהתכונן כראוי לבדיקה...

* שם מלא: * אימייל: * טלפון:
Captcha


| אייל דהרי || עורך דין אייל דהרי || תעבורה אייל דהרי |
 

 

שיטת הניקוד החדשה, שיצאה לדרך בשנת 2005, נועדה להוריד מהכביש נהגים אשר צברו 36 נקודות ומעלה, בגין עבירות תנועה. אדם אשר צובר את הכמות הזו מסתכן בכך שלא יוכל לעלות על הכבישים לתקופה ארוכה, מה שנקרא גם פסילת רישוי.

במהותה, נועדה השיטה למעקב מתמיד אחר נהגים פרועים. רישום של עבירות התנועה שביצע הנהג בתקופה מסוימת מאפשר להעניש אותו גם על כמות העבירות שצבר, מבלי ליתן את הדעת באשר לענישה שכבר הוטלה עליו בגין עבירות אלו.

כיצד פועלת שיטת הניקוד ומהי תקופת צבירה?

ראשית, חשוב לציין כי עבור נהג נורמטיבי, צבירת הנקודות מתייחסת לפרק זמן של שנתיים בלבד. אם בפרק זמן זה לא צבר הנהג 36 נקודות ומעלה, צבירת הנקודות תימחק לו. אבל, אם צבר בשנתיים אלו 22 נקודות ומעלה, תוארך התקופה לארבע שנים.

זה לא מסתיים כאן: צבירה של 12-22 12 נקודות, 'מזכה' את הנהג בקורס נהיגה מונעת, אותו הוא חייב לעבור תוך שנתיים. אחרת – נקודות אלו לא יימחקו. אם במהלך התוספת לתקופת הצבירה הוא יגיע ל-24-34 נקודות, הוא ייאלץ שוב לעבור את הקורס.

כאן חשוב להדגיש כי חידוש הרישיון לאחר פסילת רישוי מותנה במבחן עיוני (תיאוריה) אותו חייב הנהג לעבור מחדש. חידוש הרישיון לא נעשה באופן אוטומטי עם תום תקופת הפסילה. רק לאחר שהנהג השלים את מבחן התיאוריה בהצלחה, הוא יוכל לשוב אל מאחורי ההגה.

משך פסילת הרישוי הוא שלושה חודשים (אם כי לעיתים ניתן להפחית זאת), ולאחר קבלת הרישיון מחדש, תקופת הצבירה עבור הנהג תהיה שש שנים. אם יגיע שוב ל-36 נקודות ומעלה במהלך שש השנים הללו, רישיונו יישלל לתשעה חודשים נוספים.

צברתי 36 נקודות תוך שנתיים – יש מה לעשות?

ברגע שהגעת לצבירה של 36 נקודות, עליך להבין כי רישיונך יילקח ממך במוקדם או במאוחר. עם זאת, בעזרת עורך דין תעבורה מקצועי ייתכן שתוכל לדחות את מועד ביצוע ההחלטה לתקופה של שלושה חודשים, לבטל את פסילת הרישוי ו/או לקצר את תקופת הפסילה.

זכור תמיד לבדוק את כמות הנקודות שהתווספה לך בכל עבירה (נתון שמופיע על הדו"ח עצמו). אם אתה מאמין שהדו"ח האחרון אינו מגיע לך או שמספר הנקודות שצברת גבולי וקרוב להגיע אל רף 36 הנקודות, פנה לעורך דין תעבורה והתייעץ איתו בעניין.

והכי חשוב – סע בזהירות ועל פי חוק.


חושש שצברת כמות גדולה של נקודות? תבדוק את העניין מול מומחה לדיני תעבורה.

צור קשר עוד היום עם משרדנו...

* שם מלא: * אימייל: * טלפון:
Captcha

 

 
עיצוב